29 Temmuz 2010 Perşembe

İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurul Toplantısı Yapıldı

İl İstihdam ve Meslek Eğitim Kurul toplantısı Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık’ın başkanlığında Valilik B Toplantı Salonu’nda yapıldı.


Toplantıya Vali Kızılcık’ın yanı sıra Vali Yardımcısı Mahmut Halal, Trabzon Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Turan, İl Özel İdare Genel Sekreteri İbrahim Kul, İş Kurumu Müdürü Mustafa Bahadır ve ilgili kurumların temsilcileri katıldı.

Vali Kızılcık, İl İstihdam ve Meslek Eğitim Kurulu’nun aldığı kararlar doğrultusunda açılan kursların özel sektörün ihtiyaç duyduğu alanda meslek erbabı sanatkârların yetiştirilmesi için önemli bir işlevi yerine getirdiğini söyledi.

İl İstihdam ve Meslek Eğitim Kurulları’nın devletimizin son dönemlerde yürürlüğe koyduğu kalkınma yönünde en önemli müesseslerden bir tanesi olduğunun altını çizen Vali Kızılcık,

“İl İstihdam Kurulları marifetiyle, illerimizde özel sektörümüzün ihtiyaç duyduğu alanda meslek erbabı sanatkârların yetiştirilmesi için bir bakıma perspektif bir pencere açılmaktadır. Burada alınan kararlar doğrultusunda da, İş-Kur’un koordinatörlüğünde mesleki kurslar organize etmekteyiz. Böylece iş dünyamızın, özel sektörümüzün ve yönetim dünyamızın bir bakıma ihtiyaç duyduğu iş gücünü yetiştirerek ülkemizin ekonomik anlamdaki kalkınmasında önemli bir fonksiyon görmekteyiz” dedi.

2010 yılının ilk altı ayında 35 kurs açtıklarını ifade eden Vali Kızılcık, konuşmasına şöyle devam etti:

“Açtığımız bu kurslarda; 705 vatandaşımız toplum yararına çalışma projesi kapsamında hem kurslara devam ettiler, hem de şu anda istihdam edilme şansına kavuştular. Bu anlamda ilk altı ayda bizlere tahsis edilen ödenekle bu ödeneklerin amacına uygun olarak kullanılması marifetiyle şehrimize önemli katkılar sağladığımızı düşünüyorum.

Ümit ediyorum ikinci altı ay için tahsis edilecek ödenekle iş hayatında özel sektörümüzün talep ettiği iş gücünün yetiştirilmesi ve çalışma hayatında belirli mesleklerde var olan açığı kapatmak ve kaliteyi artırmak için önemli projeleri de hayata geçireceğiz”
dedi. (V.Basın)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder