20 Eylül 2010 Pazartesi

2010–11 Eğitim-Öğretim Yılı Başladı

2010–2011 Eğitim-Öğretim yılının açılışı dolayısıyla Trabzon’da program düzenlendi.

İskenderpaşa İlköğretim Okulu’nda gerçekleştirilen programa Trabzon Vali Vekili Aziz Mercan, Trabzon Belediye Başkan Vekili Ergin Aydın, Milli Eğitim Müdürü Selim Yavuz Sandıkçı, veliler, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.


Umut ve beklentilerle dolu yeni bir eğitim ve öğretim dönemine başlamanın heyecanı ve mutluluğu içerisinde olduklarını ifade eden Vali Vekili Mercan,

“Milli Eğitim Teşkilatımız, Cumhuriyetimizin kuruluşundan bugüne kadar, Türk Milletinin bütün fertlerini; Atatürk ilke ve devrimlerine, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk Milletinin, milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesini, vatanını ve milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen yurttaşlar olarak yetiştirme görevini başarıyla yerine getirmiştir. Bundan sonra da değerli öğretmen ve idareci arkadaşlarımın bu kutsal görevi aynı şekilde yerine getireceğinden şüphe duymamaktayız” dedi.

Ezberci eğitimden, eğitimi sadece okulla, sınıfla ve bahçeyle sınırlayan anlayıştan vazgeçmeliyiz” diyen Vali Vekili Mercan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

Dünyamız sürekli değişmekte ve teknoloji baş döndürücü bir hızla gelişmektedir. İnsanların yetenekleri günden güne artmaktadır. Bu niteliklere uygun insanlar yetiştirmek siz geleceğimizin teminatı gençleri yetiştirecek olan eğitimcilere düşen en önemli görevdir. Öncelikle düşünebilen, tahlil edebilen, etkin ve üretken olabilen, kendini geliştiren öğrenciler ve nesiller yetiştirebilmeliyiz. Cumhuriyetimizin ve Türk Milletinin göstereceği ilerleme, gelişme ve kalkınma sizlerin başarısına bağlıdır.”

Geleceğimizin teminatı gençlere seslenen Vali Vekili Mercan,

“Başöğretmen Ulu Önder Atatürk “Ey yükselen yeni nesil, İstikbal sizsiniz” diyerek sizlere olan güvenini ve sizlere düşen sorumluluğu belirtmiştir. Hem kendiniz hem de toplumsal sorumluluklarınız açısından şimdiden çok çalışmalısınız” şeklinde konuştu.

“Eğitim ve öğretim sadece okulla sınırlı bir olay değildir” diyerek velilere de seslenen Vali Vekili Mercan, “Çocuğunuzun gelişimini muhakkak yakından takip ediniz ve öğretmeni ile sık sık görüşünüz. Çocuğunuzun okul dışı çevresine karşı da son derece dikkatli olmalınsınız. Unutmayın ki; çocuğunuzun başarısı sizin ve öğretmenlerimizin ortak çalışması ile mümkün olacaktır” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından sınıfları gezen Vali Vekili Mercan, okula yeni başlayan öğrencilere kitap ve çeşitli hediyeler dağıttı.
Tören daha sonra öğrencilerin okuduğu şiirler ve yapılan folklor gösterilerinin ardından sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder