5 Eylül 2010 Pazar

Pakistan Halkı Unutulmadı

Pakistan’da yaşanan sel felaketi nedeniyle Başbakanlık genelgesiyle başlatılan Türkiye genelindeki yardım kampanyasına Vali Kızılcık ve eşinin önderliğinde halktan destek geldi.

Yaşanan sel felaketi sonrası milyonlarca insanın mağdur olduğu kardeş ve dost ülke Pakistan’a Başbakanlık genelgesiyle başlatılan Türkiye genelindeki yardım kampanyasına bir destekte Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık ve eşi Sema Kızılcık’tan geldi.

DERNEĞİ TARAFINDAN PAKİSTAN'DAKİ AFETZEDELER İÇİN 35 BİN LİRA YARDIM TOPLANDI

Trabzon Valiliğinin desteğiyle Trabzon Kadın Gelişim ve İletişim Derneği tarafından Pakistan'da yaşanan selde zarar görenlere yardım sağlamak amacıyla Trabzon Novotel’de iftar yemeği düzenlendi.

Bayan Kızılcık’ın başkanı olduğu ‘Trabzon Kadın Gelişim ve İletişim Derneği’nce, Pakistan'daki afetzedeler için 35 bin lira yardım toplandı.

Trabzon Kadın Gelişim ve İletişim Derneği Başkanı Sema Kızılcık, Türkiye'nin Kurtuluş Savaşı'nı verdiği dönemde ve 1999 depreminde Pakistanlıların köy köy, şehir şehir dolaşıp seferber olduğunu, birçok kadının bilezik, kolye ve yüzüklerini çıkarıp Türkiye'ye göndermesinin unutulmayacağını söyledi.

Bayan Kızılcık: “Bugün Pakistanlı kardeşlerimizin yaşadığı acıyı bir nebze de olsa azaltmak insanlık görevimizdir” diyen Bayan Kızılcık, konuşmasına şöyle devam etti.

“Küreselleşme ile birlikte küçük bir köye dönüşen dünyada artık insanlar birbirine benzemekte, çünkü kültürel paylaşımlar artmaktadır.

Bugün hiçbir sorunu görmeme, duymama, dokunmama, sırtımızı dönme lüksüne sahip değiliz. Hepimizin yaşadığı bu dünyaya karşı sorumlulukları var.

Gün, dost ve kardeş Pakistan'a yardım etme günüdür. Pakistan halkı bugün kendisine uzanan eli ebediyen hatırlayacaktır”
dedi.

Pakistan’da yaşanan afetin çok büyük bir felaket olduğunu ve herkesin Pakistan’a yardım etmesi gerektiğine dikkat çeken ve insan olmanın, yardıma muhtaç olanlara yardım etmenin, düşkünlere el uzatmanın gerekliliğini anlatan Bayan Kızılcık,
“Dillerimiz ve coğrafyalarımız farklı olsa da duygularımızın ve gözyaşlarımızın rengi aynıdır” sözleriyle konuşmasını bitirdi.

İftara katılan Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık ise, yaptığı konuşmada dostlukların zor anlarda ortaya çıktığını ve kendini belirginleştirdiğini ifade ederek,

Bizlerin zor anlarında yardımına koşan, yalnız bırakmayan Pakistan halkının zor anlarında da yardımına koşmamız bir insanlık borcudur. Nitekim bu çerçevede Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyla, kurumlarıyla seferber oldu ve dost Pakistan'ın yardımına koştu.

Başbakanımızın genelgesiyle tüm kamu ve kuruluşlarında yardım toplama faaliyetleri başlatıldı” dedi.

Trabzon'da da yerel yönetimlerle, sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya gelerek, geçen hafta bir kampanya başlattıklarını ve Valilik adına bir hesap açtırdıklarını ifade eden Vali Kızılcık,

“Oraya şu ana kadar önemli miktarda destekte bulundunuz, bunun için tüm Trabzon halkına teşekkür ve şükranlarımı sunmak istiyorum.

Yine kadın olmanın, anne olmanın sorumluluğunun bir gereği olarak, Trabzon'da yeni oluşturulan ‘Trabzon Kadın Gelişim ve İletişim Derneği’ marifetiyle bu organizasyon gerçekleştirildi. Bu organizasyona ilgi, katılım ve destek Türkiye'ye örnek olacak mahiyettedir.

Ben bu sosyal sorumluluk ve duyarlılıktan dolayı Trabzon Valiliği olarak, tüm Trabzon halkına, tüm annelere huzurlarınızda şükranlarımı arz ediyorum”
şeklinde konuştu.

Vali Kızılcık, bundan sonra hiçbir milletin bu tür acılarla karşı karşıya kalmaması temennisinde bulundu.
Konuşmaların ardından Bayan Kızılcık, kardeş ve dost ülke Pakistan’a gönderilmek üzere toplanan 35 bin liralık çeki, Vali Kızılcık’a teslim etti.

Yardım gecesine; Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık ve eşi Sema Kızılcık’ın yanı sıra Vali Yardımcısı Cezmi Batuk’un eşi Arzu Batuk, Vali Yardımcısı Mahmut Halal’ın eşi Nilüfer Halal, kaymakam eşleri, Trabzon Kadın Gelişim ve İletişim Derneği Başkan Yardımcısı Semra Güneş, dernek üyelerinden Tülay Adanur, Hülya Kalaycıoğlu, Esma Ala Türkmen, Tuba Yaylalı, Elif Önal, mimar Filiz Günnar ve çok sayıda davetli katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder