İSTANBUL - Kemal
Urgenç'in "Geçiş Dönemi" Resim Sergisi Venüs Sanat Galerisi'nde sanat
severlerin ziyaretlerine açılacak…
Venüs Sanat Galerisi'nde Kemal Urgenç'in kişisel resim sergisi, 7 Aralık 2019 (Cumartesi) tarihinde saat: 15.00'de açılışı yapılacaktır. "Geçiş Dönemi" isimli yağlıboya resim sergisinde, sanatçının 25 adet eseri sergilenecektir.
Venüs Sanat Galerisi'nde Kemal Urgenç'in kişisel resim sergisi, 7 Aralık 2019 (Cumartesi) tarihinde saat: 15.00'de açılışı yapılacaktır. "Geçiş Dönemi" isimli yağlıboya resim sergisinde, sanatçının 25 adet eseri sergilenecektir.
Sergi
18 Aralık 2019 tarihine kadar açık kalacaktır.
Matematikçi
ve düşünür Thales’e göre; su, kendisi değişmeyen fakat diğer bütün var
olanların kendisinden doğup yine kendisine döndüğü ana maddedir. Aristoteles’e
göre ise bu görüş bir yandan deneyime bir yandan da mitolojiye dayanır. Suyun
her şeyin kökeninde bulunmasını deneyime dayanan açıklama her şeyin nemlilikten
beslenmesi ve hayatın sudan kaynaklanmasıdır.
Suyun
köken olarak kabul edilmesinin mitolojik temelleri ise yeryüzünün su üzerine
bulunması anlayışının dayandırıldığı Okeanos’un ilgili söylencedir. Bu anlayışa
göre Okeanos, dünyanın başlangıcında bulunur. Okeanos’un kızları ise insanların
hayat güçlerini tazelemesini sağlarlar. Birbiriyle ilişkili bu iki söylencenin
yanı sıra geçmişte yaşayanların ve kahramanların Okeanos’un bir kolu olan Styx
üzerine yemin ediyor olmaları da suyun kutsal kabul edildiğinin
göstergelerinden biri olarak belirtilir.
Ayrıca
Thalse’e göre yeryüzü, bir tahta parçası gibi suyun üzerinde yüzmektedir.
Yaşamın
başlangıç kaynağı su olduğu konusunda hiç şüphe yoktur. Pek çok düşünür suya
eğilir, güzelliği, temizliği onda arar ve bulur. Mevlana ‘nın dediği gibi "Su
gibi özel, su gibi güzel, su gibi berrak, su gibi yararlı, su gibi yaşam
kaynağı, su gibi bitmez, bardağın içine sığdır ki girebilmeyi öğren. İnsan
damarlarına yaşam ver, vazgeçilmez
ol".
Hayatımızdaki
geçiş dönemlerini kabaca, çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık gibi
bölümlerden bahsedebiliriz. Oysa hayatımız uzun geçiş dönemlerinin bütünüdür.
Ve bu geçişler doğal bir hayatın sonucudur. Ancak burada söz konusu olan bir
irade tavrı sonrası gördüğümüz geçişlerdir. Durgun bir suyun içinde dolanırken
endişelerin, umutsuzlukların yok olduğu heyecan, mücadele ve duygu,
düşüncelerinin yüksekliği bir geçiş süreci, bizi coşkulu yeni bir bahar
dönemine taşıyacaktır.
Yaşamında
tam bu kıyısında sıradanlığı tekrar eden ve var olanı korumaya dönük düşünceler
yerine yeniyi, değişimi, gelmekte olanı görerek bir kabuk değiştirme çabası
içinde olmak, gerçekten çok anlamlıdır. Bu geçişler iş, eş, yer değişiklikleri,
duygusal değişiklikler, mutluluk arayışları, siyasal tercihler, toplumsal
değişiklikler gibi hayatta nereye varmak istediğini bilen geçişler yaşarız. Bu
sınırlarını zorlayan, yeni doğacak bir hayatın güzelliklerine, umutlarına
yelken açan mücadelelerin ve istediğimizin sonuçlarıdır.
Daha
güzel bir yaşam için, bir balık iken,
bir çiçeğe, bir çiçek iken bir kuşa, kelebeğe geçişler yapan bir yaşam
düşleyebiliriz. Hayat bize bu fırsatları, geçişleri her zaman sunmaktadır. Bu
romantik, ütopik bir istek değil. Gerçekçi bir davet.
Ülkemizde
siyasi geçmişimiz hayatımız gibi uzun yıllar saltanattan cumhuriyette
demokrasimiz tek partili dönemden, çok partili döneme inişli çıkışlı çalkantılı
geçiş dönemleri içinde yaşamıştır. Sonraları ara rejim dönemleri, soğuk savaş dönemlerinden,
küresel yenidünya düzenleri olmak üzere farklı geçiş dönem içinde bulunduğumuzu
gözlemliyoruz. Tüm yaşananlar bizde karanlıktan aydınlığa bir geçişte bize umut
dolu bir insanlığı ve geleceğe varma isteğimizi, inancımızı arttırıyor.
KEMAL URGENÇ, KİMDİR?
1966
İzmir (Ödemiş) doğumlu. Yedi yaşında ailesiyle İstanbul'a taşındı.
Prof.
Dr. Tomur Atagök'ün eğitmenliğinde, resim eğitimi aldı. 1982 yılından beri
resim yapmaktadır. Kişisel sergiler açtı. Karma sergilere katıldı. Edebiyat
dergilerinde şiir desenleri yayınlandı. İtalya'da Yüksek Rönesans Dönemi
hakkında incelemelerde bulundu. Tablolarında ağırlıklı olarak figüratif ve
sürrealist anlayışta eserler verdi.
Halen
atölyesinde çalışmalarını yürütmektedir.
Doğa,
tarih, insan ilişkisini temel alan bir plastik bütünsellik içinde ele alan
çalışmalar yaptı. Renk, ton, lekeyle başka bir dünya arayışı, düşsel bir
zenginlik içinde tualin sınırlarını uçuşan bir gerçekliğe dönüştürdü.
Ayrıca günlük basında, Radikal Gazetesi (1998-2001) ve Cumhuriyet Gazetesi’nde
(2003-2013) karikatürist olarak çalıştı. 5 karikatür kitabı, kendisinin yazıp,
resimlediği 6 çocuk kitabı var.
Varlık
Dergisi, Sokak Haftalık Haber Dergisi, Yarın Dergisi, Edebiyat ve Eleştiri Dergisi, Yeni Düşün
Dergisi, Lacivert Edebiyat Dergisi’nde çizgi ve desenleri yayınlandı.
14
kişisel karikatür sergisi açmıştır.
SERGİLER:
2016-
Ramada Istanbul Asia The Luxury Art
Hotel "Hayda Bre Efeler
Bozdağlara" kişisel sergisi,
2017-
Ellen Art Gallery Trabzon karma sergisi,
2017-
Bahariye Sanat Galerisi "Cumhuriyet" karma sergisi,
2017-
Nişart Gallery Enstrümantal karma sergisi,
2018-
Beşiktaş Belediyesi Sanat Galerisi "Epeskiler" kişisel sergisi,
2018-
Ayvalık Belediyesi Orhan Peker Sanat Galerisi "Rüzgar Kanatlı Efeler" kişisel sergisi,
2018-
İzmir / Ödemiş Yıldız Kent Arşivi ve Müzesi "Efeler" kişisel resim sergisi,
2019-
İst. Venüs Sanat Galerisi "Geçiş Dönemi" kişisel resim sergisi,
Ayrıca
yurtdışında Kanada, İngiltere, Almanya, Belçika, Japonya, Belçika, Brezilya’da
karma sergilere katıldı.
03.12.2019
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder