ANKARA - Türkiye'de
nüfus müdürlüklerinin vatandaşlara daha iyi hizmet verebilmesi ve işlemlerin
hızlı sonuçlanabilmesi için yenileme çalışması başlatıldı.
(Y.Kaynak: www.yenisafak.com/gundem -03.11.2019)
Nüfus
müdürlükleri, yeni düzenleme ile birlikte hem modernleşecek hem de benzer
standartta olacak. Müdürlüklerde teknik altyapı kapasitesi de geliştirildi.
Randevu süreleri bir güne düşürüldü, bir işlem için verilen parmak iziyle diğer
işlemlerde yapılabilir hale getirildi. Pasaport, sürücü belgesi ve kimlik
basımları hızlandırıldı.
Ayrıca nüfus müdürlüklerine kimlik, sürücü belgesi,
pasaport yenileme için gelen ve evrakları tam olanların 8 dakikada işlemleri
bitirilirken, adres değişikliği için nüfus müdürlüklerine yanında abonelik
sözleşmesi ya da bir faturayla gelenler ise 5 dakikada bu işlemi
gerçekleştirebiliyor.
Ülke
genelinde günlük 250 bin kişi, nüfus müdürlüklerinden hizmet alıyor. Pasaport
ve sürücü belgesi hizmetlerinin nüfus müdürlüklerinden verilmeye başlamasıyla
birlikte iş ve işlemler arttı ancak personel ihtiyacı giderilirken, teknik
altyapı kapasitesi de geliştirildi.
Randevu süreleri bir güne düşürüldü, bir
işlem için verilen parmak iziyle diğer işlemlerde yapılabilir hale getirildi.
Pasaport, sürücü belgesi ve kimlik basımları hızlandırıldı.
Ayrıca nüfus
müdürlüklerine kimlik, sürücü belgesi, pasaport yenileme için gelen ve
evrakları tam olanların 8 dakikada işlemleri bitirilirken, adres değişikliği
için nüfus müdürlüklerine yanında abonelik sözleşmesi ya da bir faturayla
gelenler ise 5 dakikada bu işlemi gerçekleştirebiliyor.
YENİ
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ KONSEPTİ UYGULANMAYA BAŞLANDI
Bu
çalışmaların yanı sıra vatandaşların daha ferah, rahat işlemlerini yapabilmesi
için nüfus müdürlüklerinin fiziki ortamları da yenileniyor. Yeni nüfus
müdürlüğü konsepti ile ülke genelindeki il ve ilçelerdeki nüfus müdürlüklerinin
tıpkı banka şubeleri gibi benzer standartta olması sağlanıyor. Bu kapsamda
çalışmalarına başlayan İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğü ilk uygulamayı Ankara'da gerçekleştirdi.
Ankara'da
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü binası, yeni nüfus müdürlüğü konseptiyle
tasarlandı. Böylece, yeni nüfus müdürlüğü konsepti ile nüfus müdürlüklerinin
standartlaştırılması, vatandaşların daha ferah ve konforlu hizmet sunulmasının
yanında '3'ü Bir Yerde' uygulaması
kapsamında T.C. Kimlik Kartı, Pasaport ve Sürücü Belgesi işlemlerinde daha etkin ve hızlı şekilde hizmet
verilmesi hedefleniyor.
(Y.Kaynak: www.yenisafak.com/gundem -03.11.2019)