23 Eylül 2010 Perşembe

TRABZON VALİLİĞİ(BASIN BÜROSU) ’NDEN AÇIKLAMA

Bazı basın yayın organlarında yer alan Trabzon İli, Merkez Akyazı Beldesi İlköğretim Okulu ile ilgili haberler üzerine Trabzon Valiliği’nden aşağıdaki açıklama yapılmıştır.



1-Merkez Akyazı İlköğretim Okulumuzun bahçesinde görülen zemin hareketlenmesi üzerine konunun incelenmesi Bayındırlık ve İskân Müdürlüğünden istenilmiştir.

2-Yapılan inceleme sonucunda hazırlanan zemin etüt raporunda özetle;

“Alanda yer alan okul binası halen kullanılmaktadır fakat mevcut riskler söz konusu olduğu için binanın ivedi şekilde boşaltılması, sahada kaymayı yavaşlatacak ve olumsuz etkilerini en aza düşürecek önlemler alınmalıdır” denilmektedir.

3-İl Milli Eğitim Müdürlüğüne intikal eden bu rapor doğrultusunda hangi önlemlerin alınması gerektiği hususunda Bayındırlık ve İskân Müdürlüğünden bilgi istenilmiştir.

4-Bayındırlık ve İskân Müdürlüğü, Merkez Akyazı İlköğretim Okulu bahçesine yaptırılan zemin etüdü sonucunda hazırlanan raporda yapılması gereken deneylerin ve analizlerin eksik olduğu, eldeki verilerle sağlıklı bir sonuca varılamayacağından daha detaylı bir çalışma yapılması gerektiği, bunun için okul temellerini içine alacak şekilde detaylı sondajlar yapılarak şev stabilite analizi, oturma analizi, varsa kayma yüzeyinin tespiti ile S.P.T. ve presiyometre deneylerinin yapılması gerektiği belirtilmiştir.

5-Bu çalışma başlatılmış olup, ne tür önlemler alınacağı ve okulda eğitim-öğretimin devam edip edemeyeceği hususu netleşene kadar Akyazı İlköğretim Okulu öğrencileri Bedri Rahmi Eyüpoğlu İlköğretim Okulunda öğleden sonra eğitime devam edeceklerdir. Bedri Rahmi Eyüpoğlu İlköğretim Okulu öğrencileri ise sabahçı olarak eğitimlerine devam etmektedirler.

Taşıma ihaleleri yapılmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.


   TRABZON VALİLİĞİ


      BASIN BÜROSU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder